nedeľa 26. mája 2019

Aplikovanie získaných teoretických vedomostí do praxe

Aplikovanie získaných teoretických vedomostí do praxe by malo byť kľúčovou kompetenciou  každého žiaka a študenta. Tento školský rok 2018/2019 bol pre nás učiteľky anglického jazyka o niečo odlišnejší od tých minulých, pretože vďaka absolvovanému vzdelávaciemu pobytu v rámci projektu Erasmus+ na Malte, sme mohli  získané  vedomosti aplikovať na hodinách anglického jazyka počas celého školského roka. O tom čo všetko sme sa naučili a zažili, sme Vás už na stretnutiach  a taktiež prostredníctvom nášho blogu informovali. V tomto príspevku by som sa s Vami chcela podeliť o moje vlastné skúsenosti s využívaním aplikácie learningapps.org.
Za posledné desaťročia vedci otestovali už mnohé učebné techniky a stále sa pracuje na tom ako zlepšiť spôsob učenia a zároveň aj vyučovania. No aj napriek rôznym výskumom a testom by bolo veľmi naivné domnievať sa, že učitelia majú presný recept na to ako najefektívnejšie vyučovať a učiť sa. Človek je tvor učenlivý a túto svoju vlastnosť vie efektívne využívať najmä vtedy ak v predmete učenia vidí potenciál, z ktorého bude mať nejaký úžitok. Veď koľko krát keď zadáme nejakú úlohu, nám hneď žiaci položia otázku, že čo z toho budú mať? Z vlastnej praxe a z vlastného štúdia vieme, že prvým krokom k úspechu v akomkoľvek štúdiu je nepochybne motivácia. Motivovať môžeme rôznymi spôsobmi. Keďže naša škola je zapojená do medzinárodného projektu v rámci programu Erasmus+ s názvom "Learning through gamification", tak som sa tiež nechala motivovať a na hodinách anglického jazyka sa snažím aplikovať metódu gamifikácie prostredníctvom webových nástrojov 2.0.   S triedou 5.C, ktorá je triedou s rozšíreným vyučovaním anglického jazyka sme si utvorili virtuálnu triedu prostredníctvom learningapps.org  a žiaci si tam vytvárajú rôzne zábavné aktivity, zamerané predovšetkým na opakovanie slovnej zásoby, na čítanie s porozumením, či upevnenie rôznych gramatických javov. Aj koncoročné testovanie by som chcela realizovať prostredníctvom týchto aplikácií, pretože to má obrovskú výhodu hlavne pre to, že nám to ušetrí veľa času, ktorý musíme tráviť pri opravovaní testov. Testovaním pomocou týchto webových nástrojov máme hneď spätnú väzbu a percento úspešnosti žiaka. No a čo je najhlavnejšie, je to pre žiakov aj zábavnejšie. Veď škola má byť hrou :) . Veľmi sa mi páči myšlienka Alberta Einsteina : "Hra je jeden z najefektívnejších spôsobov, ako si zjednodušiť život." Preto by som aj týmto spôsobom chcela dokázať, že to naozaj môže fungovať a aj keď to z teoretického hľadiska pôsobí zložito, prvky gamifikácie implementované do vyučovacích hodín nám v skutočnosti môžu výchovno-vzdelávací proces zjednodušiť. Tak uvidíme, držme si palce, budem Vás informovať ako sme to zvládli.
                                                                                                    Mgr. Janka Rohaľová







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

UČENIE HROU

Aj keď žiaci našej školy nemajú dovolené používať mobilné telefóny počas vyučovania, občas urobíme výnimku. Už viac ako rok sa snažíme rozv...